card De ce nu e lin transportul în Bucureşti

 

Uitaţi orice scenarii utopice cu sisteme eficiente de transport integrat pentru Bucureşti. La firul ierbii, stă o realitate nasoală: transportul în comun e scurt-circuitat de vreo lună şi ceva de o mânărie marca Primăria Capitalei.

 

Nu e chiar ştire biciclistică, dar trebuie promovată pentru că e de interes pentru o lume bucureşteană mai mare din care facem şi noi parte. Când am citit acu o lună şi ceva ştirea că în Bucureşti nu se mai poate circula pe metrou şi maşini RTB cu aceeaşi cartelă, m-am deprimat o tură. Era una dintre lucrurile care trebuiau să facă tranzitul prin Bucureşti o realitate mai plăcută.

 

Dolores, o fostă colegă de pe vremea când lucram la Cotidianul, a făcut recent o detaliere a situaţiei şi a mânăriilor care au dus la această situaţie. Pe scurt: S-au pierdut 14 milioane de euro din bani locali şi europeni investiţi într-un sistem care să permită accesul cu aceeaşi cartelă la metrou şi RATB.

 

Pentru că aşa cum bine zice, Dolores, ceva musai trebuie făcut, ar fi cazul, credem, de puţin activism de tastatură: să punem cu toţii mâna şi să trimitem mailuri de nemulţumire la consilierii generali. Lista e aici. Cineva poate acolo sus ne iubeşte.

 

Aşa, de background:

 

Sistemele de taxare centralizate pentru transportul public sunt destul de numeroase afară, în marile oraşe. Pentru că face sens să oferi locuitorilor din oraşul tău cât mai lină experienţa deplasării prin oraş. Eu ştiu de astfel de sisteme mai mult sau mai puţin centralizate în Paris (Navigo, care e integrat şi cu reţeaua de bike sharing Velib) şi Londra (Oyster), dar sunt şi prin alte părţi. O listă lungă-lungă, aici (Bucureştiul încă e în listă :)).

 

ajax loader De ce nu e lin transportul în Bucureşti